Danmark

I helga va ja å Jerker i Danmark å hälsa på hans mormor å "morfar", Tekla å Erik. Vi hade dä huuuur bra som helst!

Resan börja i fredas, ja skulle ta ett tåg från falsketa te skövde strax efter ett å han skulle hämta mej på stationen. När ja satt å vänta på tåget ringde ja för å se så han inte hade glömt att han skulle hämta mej, dä hade han inte såklart =) Några minuter senare ringde ja å sa att han kunde vänta ett tag, de hade nämligen ropat ut i högtalarna att tågen inte skulle gå mellan falköping å skövde på ett tag pga ett elfel eller nåt i stenstorp. Efter ca 20 min frågade ja en av konduktörerna hur lång tid de trodde att dä skulle ta innan de kom igång igen. Svaret ble "ingen aning, dä kan ta 5 min eller 5 timmar" sen fråga hon om ja tänkte på nåt speciellt, jo ja funderade ju på ifall ja skulle se om nån kunde köra mej mä bil istället å dä tyckte hon att dä va nog en bra ide. Så ja ringde runt lite å tillslut fick ja tag i Musen som turligt nog just skulle te skövde så ja fick åka mä honom. Väl framme i lunden duschade ja lite å sen kom Johan å körde oss te stationen. Då hade tågen precis börjat gå igen men vårt X2000 fick pga dä där felet köra mä reduserad fart så när vi kom te Göteborg va vi ca 35 min sena, men dä gjorde ju inte oss något för vi skulle ju inte passa nåt annat utan kunde lugnt sitta kvar hela vägen te Köpenhamn =)

När vi kom dit hade vi hört ikapp lite å va bara 20 min sena. Tekla å Erik hämtade oss på stationen åsså åkte vi mot Ishöj. Där fick vi kvällsmat, supergo lasange! mm mm mmmm! Sen satt vi å prata en stund innan vi kröp ner. På lördagen åkte vi alla fyra in te Köpenhamn efter frukost, gick längs ströget å kika lite. Ja hitta den finaste klänningen i världen! Tyvärr kosta den 799dk (på rea) så ja vågade inte ens prova den, då hade ja väl velat ha den ännu mer än om ja bara tittade, men oj oj oj vilken fin klänning! När vi kom te Nyhavn tog vi en guidad båttur i Köpenhamns kanaler, den va väldigt bra men bäst va att Erik satt å berätta om allt innan guiden gjorde dä hehe.

Efter båtturen ble dä röd pölse å bröd, mm mm mmmm =) Sen gick vi bort te teatern å tog en öl, oxå mm mm mmm! Efter dä åkte Tekla å Erik hem igen å ja å Jerker gick upp i det runda tornet å titta på utsikten, fint så! Sen strosa vi runt lite, ja prova en annan fin klänning, typ sjömans stil. Den va väldigt fin å satt fint men ja tyckte inte den va värd pengarna så den fick stanna i affären. Så gick vi på Tivoli, först köpte vi bara inträde å gick runt å kika lite, tog en öl på HardRock Café å hade dä allmänt bra. Men sen ble vi sugna på å åka lite så vi köpte varsitt åkpass. Började mä en stor röd bergodalbana, väldigt kul å massa kill-i-magen =) så åkte vi nersläppet, å den äldsta attraktionen Ruchbanan, typ som bergbanan på lisseberg men den kördes av en som satt på tåget å skötte bromsen mä en spak, han som körde vårt tåg visste inte va spaken va till för =) väääääldigt kul! Vi satt längst bak å höll på å flyga ur i första backen vilket medförde en relativt smärtsam landning ner i sätet igen =P hehe

När vi hade åkt allt vi tyckte va värt å åka köpte vi popcorn, satt på en bänk å såg kära ut en stund tills popcornen va slut. Sen åkte vi några grejer en gång te å sen drog vi oss tebaka te Ishöj. Åt lite å titta på tv en stund. När Jerker börja snarka föreslog ja att vi skulle gå å lägga oss istället.

På söndan tog Tekla å Erik mä oss på en tur i Ishöj, ner te stranden å runt i små byar mä gamla hus mä halmtak bland annat. Sen satt Erik å Jerker å titta på tour de francs, inte sååå poppigt! Så ja dro mä Jerker ut på en promenad runt Ishöj sjö, ja tvekar på att dä egentligen bör kallas sjö, dä va mer en liten damm men söt va den =) sen fick vi lite mat innan dä va dax att bege sej hem mot regnia sverige igen.

Som sagt hade vi en toppenhelg! Kunde inte blitt bättre! =)

Sommar

A som ja sa så blir dä inte mô skrivet när ja ä hemma på slätta. Sen ja kom ner har ja mest jobbat. Lärt mej två nya cykel distrikt på posten, 43B å 44C, så kör numera post te rätt så många "kändisar". Drog ett par repor på 35 häromveckan mä å då upptäckte ja att vissa hade flyttat å andra flyttat dit. Spännande dä där å va postman ;)

I lördas va ja, älsklingen, Johan å Sibbe nere i Varberg å drog ett par strög. Lämna Lunden 8.30 å återvände ca 3.30 på sönda morron. Rääätt så gôtt å bara åka jänk å dricka alkohol hele dan faktiskt! Ble ett  fot å ben bad i havet mä när vi ändå va där =)

Å när ja kom hem hade Siss, Freddy å söt-Ebbe kommit på besök så vi å Hannah va uppe på berget i måndas å Hannah fota familjen lite (mest Ebbe då men ändå) När vi kom tebaka te mamma ble dä hemlagad pizza, mmmm =) Sen va dä pådrag på gatan intill mä massa brannbilar å ambulanser å grejer så ja dro mä mej FT-Hannah dit så hon fick skriva en ra eller två omet =) spännande värre här i småstan! ;)

Ifall nån har missat dä så har ja vart hos frissan mä Floffis mä så hon va rittit kôrthårt ett tag men nu börja hon bli lite fluffi igen. TOKSÖT ä hon å alla man träffar säger typ "åå sicken söting, den änte gammel va?" "njo, tre å ett halvt" svarar ja å då ser alla ut såhär 8O alltså, stora ögon, öppen mun å höjda ögonbryn åsså säger dom "oj! den ser ju ut som en valp" så då får man ju föklara att hon ä nyfriserad, ganska så skôj faktiskt.

Nu te helgen ska ja å älskling åka å hälsa på hans mormor å morfar i Danmark, ska bli huuuur kul som helst! Bara massa mys! Å lite sevärdheter å sånt mä kanske.

Nää nu får dä nog bli lite bilder